Seksuālā aizraušanās28.01.2024

No socionikas skatupunkta – seksuālā aizraušanās.

Lai aprakstītu seksuālās attiecības starp 16 dažādiem socioniskajiem tipiem, sadalīsim tos 4 apakšgrupās, bet vienlaikus izmantosim divus citus raksturlielumu pārus, proti: sensoriku un intuīciju no vienas puses un diskutētāji – rezultatīvie – no otras. Pēdējais pāris nav Junga pazīmes, tāpēc pateiksim par to dažus vārdus atsevišķi.

Ar šo pazīmju pāra palīdzību 16 tipi tiek sadalīti divos kvadru pāros. Otrā un Trešā kvadra ir rezultatīvās – izlēmīgās, viņiem piemīt nosliece uz stingrām, krasi pretrunu risinošām attiecībām.

Pirmā un ceturtā kvadras ir diskutētāji, spriedelētāji. Viņi atklāti apspriež saskarsmē atklātās pretrunas. Diskutētājiem raksturīgas kvadru dzīves vērtībām un iezīmes.

Analīze tiks veikta caur socionikas prizmu. Tiks atspoguļots erotisko attiecību instinktīvais, miesiskais aspekts, pretstatā garīgajam, platoniskajam aspektam. Tātad sensorika – intuīcija ortogonāli krustojoties ar asi “rezultativitāte – diskutablie”, veidojot 4 psihoanalītiskas sociotipu grupas:

  1. Rezolutīvie sensori – agresīvi – “Mednieki”: (Žukovs, Maksims, Napoleons, Draizers).
  2. Rezolutīvie intuīti – viktīmie –   “Upuri”: (Jeseņins, Hamlets, Balzaks, Džeks.
  3. Diskutabli sensori – gādīgie –    “Vecāki”: (Igo, Dima, Štirlics, Gabēns).
  4. Diskutabli intuīti – infantili –     “Bērni”: (Robespjērs, Dons Kihots, Dostojevskis, Hakslijs).

Rezultatīviem tipiem svarīgāk ir seksā sasniegt pēc iespējas ātrāk baudu, priekšspēle pirms seksa īsa.

Diskutablie krietnu laiku pavada priekšspēlei, atmodinot savu partneri seksam.

Ja cilvēki savu dzīvi savienojuši nestabilās-diskomfortablās attiecībās, seksuālās rotaļas, sagatavošanās, kā arī baudas gūšana ir atšķirīga, par ko sākas nopietnas domstarpības.

Agresīvie-mednieki S F

Sensorika F S

Gādīgie-vecāki S S

Maksims, Žukovs,
Napoleons, Draizers

+

Dimā, Igo,
Gabēns Štirlics

Rezultatīvie

Diskutablie

Jeseņins, Balzaks,
Hamlets Džeks

Donkihots, Robespjērs,
Dostojevskis, Hakslijs

Viktīmie-upuri N T

Intuīcija T I

Infantilie-bērni N I

Sieviešu tipi

Gādīga sieviete jeb sieviete “Māte”- Igo, Dima, Štirlica, Gabēna.

Ir tieksme aprūpēt savu vīriešu kārtas partneri. Izjūt tieksmi pēc vājākiem, bet inteliģentiem vīriešiem, kuri viņai pakļaujas. Viņai ir patīkami tos aizsargāt, atbalstīt, uzmundrināt. Viņas misijā ietilps partnerī atmodināt snaudošo seksualitāti.  Šādas vīrietim piemītošās rakstura īpašības cilvēku apziņā neizraisa cieņu, taču sieviete “Māte” to uzskata par pilnīgi pieņemamu.

Sieviete Agresors, jeb “Medniece” – Žukova, Maksima, Napoleone, Draizere.

Tieksme sacensties ar vīrieti, arī erotiskajās attiecībās. Tieksme ironizēt, paņirgāties par vīrieti. Patīk justies kompetentākai jebkurā lietā. Mīlas spēles laikā sagaida no vīrieša glaimus, uzslavas, bet arī nelielu ārišķīgu vājumu, emocionālu apjukumu. Spējīga pirmā pavedināt vīrieti un “Upurim” tas ir uzbudinoši. 

Viktīmā sieviete vai “Upuris” – Jeseņina, Hamleta, Balzaka, Džeka.

Šādas sievietes ideāls ir fiziski spēcīgs vīrietis. Viņa vēlas izjust vīrieša spēku, it kā koķeti pretoties viņa uzbrukumam, justies kā upurim. Mīlas rotaļās izvēlas dažādus pretošanās veidus, kas uzkurina partnera kaisli. Šī tipa sievietēm dažkārt piemīt mazohistiskas iezīmes (īpaši Hamletām).

Infantila sieviete jeb “Bērns” – Donkihote, Robespjēre, Dostojevska, Hakslija.

Šīs sievietes ideāls ir laipns un pieredzējis, dzīvei labi pielāgojies vīrietis, kurš parasti ir vecāks par viņu. Šāda vīrieša klātbūtnē viņa jūtas kā maza meitenīte, kura ir no viņa atkarīga. Lai radītu relaksējošus apstākļus, mīlas spēlē labprāt izvēlas psiholoģiskos faktorus, garas dvēseliskas sarunas mūzikas pavadībā. Partnerim jāparūpējas, lai atmodinātu “Bērna” snaudošo seksualitāti. Visaugstāk vērtē iecietību un rūpes.

Vīriešu tipi

Gādīgais vīrietis jeb vīrietis “Tēvs”- Igo, Dima, Štirlics, Gabēns.

Pieredzējis un vērīgs sievietes garīgajai pasaulei ir partneris, kurš prot viņu savaldzināt ar aizbildniecisku aplidošanu. “Gādīgais” vīrietis mīlas spēlē prot novērtēt sievietes maigumu un neaizsargātību. Līdz niansēm izjūt sievietes ķermeni, spējīgs uz to atbilstoši atbildēt. No partneres gaida apbrīnu jūsmošanu, padevību.

Vīrietis Agresors, jeb “Mednieks” – Žukovs, Maksims, Napoleons, Draizers.

Agresoram ir nosliece uz vardarbīgu sievietes iegūšanu. Mīlas spēlē patīk demonstrēt cīņu. Var atļauties rupjības (īpaši 2. kvadras tipi), reizēm sāpina sievieti – gan fiziski, gan morāli. Gaida no sievietes pilnīgu pakļaušanos. Ja Draizers un Napoleons velta laiku priekšspēlei, glāstiem, tad Maksims un Žukovs ir skops priekšspēlē, viņus kaitinās, ja sieviete izrādīs iniciatīvu. 

Viktīmais vīrietis vai “Upuris” – Jeseņins, Hamlets, Balzaks, Džeks.

Viktīmais vīrietis idealizē un dievina valdonīgu sievieti. Pielāgojas viņas gaumei, respektē viņā gribasspēku. Uzvedībā spēj izrādīt gan atkarību no partneres, gan paklausību, pretēji tam dažbrīd tieksme izrauties no kontroles. Zemapziņā gaida rīkojumus, intrigas, pārmetumus, nesagaidījis, neviļus pats uz to provocē.

Infantilais vīrietis jeb “Bērns” – Donkihots, Robespjērs, Dostojevskis, Hakslijs.

Vīrietis “Bērns” gaida no sievietes lietišķu un emocionālu atbalstu. Viņu atmodina iejūtīga partneres attieksme, pažēlošana, lutināšana, glāsti. Neviļus uzsver uzmanības nepietiekamību viņam, neatmodinātās spējas, nespēju piemēroties cīņai ar ikdienas problēmām, to iespaidā nespēj atbrīvoties intīmām rotaļām. Dziļi ciena sievietes praktisko pieredzi un iejūtību.