Ieteicamās filmas sociotipa atpazīšani13.05.2013

  Jau ziņojām rakstā Iepazīsim sociotipus filmās, ka esam atvēruši jaunu sadaļu.

Mums zināms, ka, daudzi socioniku apgūst pašmācības ceļā, no grāmatām vai gūstot  informāciju internetā. Taču mums rūp tas, lai ieskats par sociotipu rastos pareizs.     Bieži arī jauniem socionikas konsultantiem pēc teorijas apgūšanas neizdodas gūt iemaņas  sociotipa noteikšanā. Tādēļ esam uzsākuši šīs ieceres īstenošanu, jo cilvēki, kuri interesējas par socioniku, atrodas visos Latvijas nostūros, ar kuriem nesanāk bieži kontaktēties.

Esam ievērojuši, ka daudzas krievu raksturfilmas var kalpot kā praktiskais mācību līdzeklis. Esam pārsteigti, cik bieži krievu režisoriem izdodas piemeklēt filmā paredzētai lomai  atbilstošu aktieri.

Zemāk minētais apraksts par filmu varoņiem tev maz ko izteiks, kamēr nebūsi noskatījies filmu! Tāpēc ieteicams vispirms filmu noskatīties un tad salīdzināt ar aprakstu. Ja tava analīze nesakritīs ar mūsējo, atraksti mums uz socionikamik@inbox.lv !

  • Filma Virsnieka sieva (Жена офицера). Lieliska filma, kurā atspoguļotas 3.kvadras aktivācijas attiecības starp Balzaku – Konstantīnu Pašinu un Draizeri Ļiku Makarovu. Ļika gatavojās precībām ar Haksliju – Denisu, kuru negaidot iesauca armijā. Ļika slepeni dodas viņam pa pēdām. Liktenis sagrozījās tā, ka Ļika pameta Denisu (revīzijas attiecības) un, pat nedomājot iemīlējās Konstantīnā.

  • Seriāls Kamenska (Каменская). Filmas galvenā varone – majore, vēlāk apakšpulkvede Anastasija Kamenska, pēc sociotipa Donkihote. Filmā atspoguļots viņas augstais profesionālais līmenis sevišķi svarīgu lietu atšķetināšanā slepkavību izmeklēšanas nodaļā. Donkihota loma kriminālā izmeklēšanā ir ļoti nozīmīga, ja viņai iztēlē veidojas shēma, kā, soli pa solim, atklāt noziegumu. Dažkārt tas ir pat dzīvībai bīstami. Maz sarežģītu izmeklēšanas lietu veikšana Donkihotam ir garlaicīga.
    Patīkami vērot, ka filmas galvenajam sižetam paralēli atspoguļota galveno varoņu privātā dzīve. Anastasijas vīrs, Ļoša Čistakovs, sociotips – Dimā, starp viņiem ir duālās attiecības. Nav svarīgi, vai ģimenē sensorais ir vīrietis vai sieviete, saimnieciskos darbus parasti vada un veic sensorais tips. Šinī gadījumā tas ir Anastasijas vīrs Ļoša. Anastasija ļoti bieži nezina, kas ir viņu ledusskapī, taču Ļoša savlaicīgi parūpējas par visu. Pat aizejot no rīta uz darbu, atstāj uzrakstus – te kafija, te sviestmaizītes, te porcija pusdienām u.tt. Kad Anastasija ir pārgurusi, Ļoša ir arī viņas emocionālais un dvēseliskais uzmundrinātājs.

  • Vienmēr saki vienmēr (Всегда говори всегда). Galvenajā lomā Olga Bariševa – Dimā. Viņai ļoti saderīgs un komfortabls vīrs Sergejs Bariševs, kurš pēc sižeta domāts viņas aktivators Robespjērs, bet veiksmīgi tēlo aktieris Balzaks. Viņas sirdsdraudzene Nadežda – Hakslija. Abas draudzenes upurējas otras labā. Pēc socionikas tās ir pusduālās attiecības. Filmā diezgan neveiksmīgi attēloti Nadeždas trīs vīri Ņikita – Donkihots, Robespjērs, vēlāk Jevgēnijs – Hakslijs, ar kuriem viņai nevar izveidoties komfortablas attiecības. Iesakām pievērst uzmanību izsmalcinātajam Olgas ģērbšanas stilam, kas ir atbilstīgs tipam. Pievērs uzmanību Nadeždas ģērbšanas stilam, kas raksturīgs Hakslija tipam arī reālajā dzīvē.

  • Seriāls Mežģīnes (Кружева). Šajā filmā ievērības cienīgs ir Valērijas – Hamletas tēls. Tā ir gaišmate, viena no trim Svetlanas meitām. Pievērs uzmanību, kā Hamleta (no otrās kvadras) iepazīstas ar sev saderīgo Martinu – Žukovu! Pavēro, cik nepamatoti histēriski uzvedas Valērija, greizsirdības vadīta! Kā vēlāk noskaidrojās, greizsirdības objekts bija viņas mīļotā māsa – Žukova. Šīs scēnas Hamletai rodas melnās emociju ētikas iespaidā. Citiem tēliem šajā filmā ir mazāka nozīme no socioniskās viedokļa, jo, piemēram, abas pārējās Svetlanas meitas mūsuprāt ir Gabēnas, kuras izvēlās sev draugus (V) vienādos – Gabēnus. Svetlana domāta kā Hakslija, bet mūsuprāt šajā filmā viņu neveiksmīgi attēlo aktrise Donkihote, kura seriālā Kamenska savu lomu spēlēja spīdoši.

  • Ģenerāļa vedekla (Генеральская сноха). Tā būs otra filma, kurā spilgti redzēsiet Hamletas – Olgas tēlu, sieviete, kuras mūžs beidzās traģiski. Pavēro viņas histēriskās scēnas, kas rodas melnās emociju ētikas ietekmē. Mums šķiet, ka pēc šo divu jau minēto filmu noskatīšanās Hamletas tēls Tev  spilgti iespiedīsies atmiņā.
    Svarīgi novērot, kā veidojās visas attiecības šajā filmā. Galvenais varonis Pavels domāts Napoleons, bet sižetu atveido aktieris Draizers. Vispirms iemīlas un apprecas ar Draizeri Irinu (spoguļa attiecības), šīs attiecības nav stabilas un mātes ietekmē sabrūk. Māte Izolda ir domāta Napoleone, loti valdonīga, kuras dzīvi izmainīja pārtikušais ģenerāļa sievas statuss. Izolda akli mīlēja savu dēlu Pavelu. Ar kaimiņieni Soņu – Jeseņinu Izolda uzturēja it kā draudzīgas attiecības (pusduālās), taču visu laiku viņu pakļāva, pazemoja. Soņas meita Olga ir Hamleta.
    Skumji un traģiski Izolda izcieta savu vēlmju apmierināšanu, veicinot Pavela precības ar Olgu (sociālais pasūtījums, Olga kā Hamleta – pārraidītājs, Pavels, kā Napoleons – uztvērējs. Šīs ir smagas kopdzīves attiecības, kas ātri sabrūk.) Līdzīgs situācijas pavērsiens šādā tandēmā varētu izveidoties arī reālajā dzīvē. Olga jau no pirmā mirkļa saprata, ka nespēs dzīvot ar Pavelu un iekšēji sajuta, kā apstādināt valdonīgo Izoldi. Olga merkantili izmantoja vīramātes godkārību, padarot viņu trūcīgu. Savukārt pēc tiesas procesa ātri apvārdoja advokātu Kirilu – Žukova tips, momentā ielaižoties intīmās attiecībās.
    Pēc laulības šķiršanas Draizere  – Irina dodas uz savu dzimto pusi, kur viņu nejauši pamana Aleksejs – Džeks (duālās attiecības). Viņš neatlaidīgi viņu lenca, līdz viņi apprecējās.
    Interesanti pavērot arī Irinas attiecības ar māti Antoņinu – Draizeri un patēvu Nikolaju Džeku. Ģimenes savstarpējās attiecībās valdīja pilnīga harmonija, kas bija pamanāma filmā.
    Irinas darbavietā – slimnīcā var pavērot ķirurgu Kirilu  -Balzaku, kurš kā aktivators, jebkurā situācijā aizstāvēja Irinu.