Mamma uz nomu02.12.2019

Filma brīnišķīgi atspoguļo starptipu attiecības. Tā stāsta par māti, kura pamet ģimeni, atstājot tēvam un vecmātei mazu meitiņu. Meitiņa nomoka tēvu ar jautājumiem un prasībām – Kur mūsu mamma? Kad man būs mamma? Tēvs izvairās no atbildes.

Kādu dienu kafejnīcā noskatījis vīzdegunīgu sievieti, viņš nolemj atvest to mājās kā aukli, lai aizstātu māti. Klusībā tēvs cer, ka meita, izbaudījusi viņas skabargaino raksturu, pārstās vaicāt par mātes meklēšanu. Tomēr tēva intuīcija nepiepildās. Sākotnēji viņš šo sievieti uztvēra no negatīvās puses. Izrādījās, meitenīte neatgrūda pieņemto aukli, bet viņas ātri viena otru iemīlēja. Pirmā saprātīgākā izrādījās meitenīte, kura ļoti labi juta saderīgas attiecības. Aukle iepatikās arī vecmātei.

Tēvs ir šoferis- tālbraucējs tādu situācijas pavērsienu nebija gaidījis. Aiz izbīļa, ka pie viņas visi pieraduši, viņš padzina aukli. Pašā sākumā viņš aukli tika brīdinājis, ka šeit viņa nevienu nedrīkst iemīlēt, nedrīkst piesaistīties nevienam.

       
Tamāra – Napoleone. Aukle ieradās ar savu suni, Gļebs- Balzaks bija neapmierināts. Vecmāte – Draizere.

Bet viss notika automātiski. Pēc aukles padzīšanas paslepus viņai pakaļ aizbēga arī mazgadīgā meitenīte, kurta nomaldījās. Stāsts noslēdzās ar to, ka aukle kļuva meitenītei māte, un tēvam sieva. Jaunajā ģimenē visi bija saderīgās attiecības (pēc socionikas). Filmu ieteicams noskatīties tiem, kuriem ģimenē ir mazi bērni. Un īpaši, ja bērns aug bez mātes.

Bija ieradusies arī bijusī sieva Soņa – Igo, kuras nolūks bija izmānīt no Gļeba naudu, mēģinādama Gļebu pavedināt, bet tas viņai neizdevās. 

Tēva Gļeba sociotips – Balzaks. Bijušās sievas Soņas sociotips – Igo. Viņus saistīja vienas no smagākām attiecībām – konflikts. Izvēlētās aukles Tamāras sociotips – Napoleone. Viņai ar meitenes tēvu savukārt ir vissaderīgākās – duālās attiecības. Meitenītes un vecmātes tips visticamāk, arī Draizere, tādēļ arī iemīlēšanās notika neapzināti.

                       
Iļja Šakunovs – Balzaks          Jeļena Panova-Napoleone           Larisa Kodačņiko-Draizere
Šie četri aktieri arī dzīvē atbilst tam tipam kāda loma viņiem ir filmā.
Reti sagadās, ka visi (izņemot bijušo sievu) ir vienas kvadras sociotipi. Tādēļ arī scenārija pavērsiens notika pretēji tam, kā bija paredzējis Gļebs.